GINOP Plusz-1.2.1-21 A mikro-, kis- és középvállalkozások modern üzleti és termelési kihívásokhoz való alkalmazkodását segítő fejlesztések támogatása
1. Pályázati cél
2. Támogatható tevékenységek
A Felhívás meghirdetésekor a támogatásra rendelkezésre álló tervezett keretösszeg 200 milliárd Ft.
A támogatott támogatási kérelmek várható száma: 1000-3000 db.
Kötelezően megvalósítandó, önállóan nem támogatható tevékenységek:
-
Technológiai fejlesztést eredményező új eszközök beszerzése
Választható, önállóan nem támogatható tevékenységek:
-
A vállalkozói tevékenység végzésével összefüggő infrastrukturális és ingatlan beruházás (a projekt elszámolható összköltségének legfeljebb 70%-át érheti el).
-
Tanácsadási szolgáltatások igénybevétele: előre rögzített szolgáltatói listán szereplő, nyílt kiválasztáson, valamint részletes szakmai előminősítésen átesett szolgáltatóktól igénybe vett, a felhívásban részletezett szolgáltatástípusok (legfeljebb 50 millió Ft értékben, a képzéssel együtt legfeljebb a projekt elszámolható összköltségének 20%-át érheti el).
-
Képzési szolgáltatások igénybevétele: a vállalat fejlődéséhez szükséges, illetve a munkavállalók magasabb szintű munkavégzését elősegítő képzés, (legfeljebb 5 millió Ft értékben, a tanácsadással együtt legfeljebb a projekt elszámolható összköltségének 20%-át érheti el).
-
Eszközbeszerzéshez kapcsolódó gyártási licenc, gyártási know-how beszerzése (a projekt elszámolható összköltségének legfeljebb 10%-át érheti el)
-
Megújuló energiaforrást hasznosító technológiák alkalmazása, melyek célja a gazdasági-termelési folyamatok és az üzemi/üzleti építmények energiaigényének fedezése megújuló energia előállításával (legfeljebb a projekt elszámolható összköltségének 50%-át érhetik el).
-
Információs technológia-fejlesztés (beleértve az üzleti felhőszolgáltatások igénybevételét). A tevékenység legfeljebb a projekt elszámolható összköltségének 20%-át érheti el).
Felhívjuk figyelmét, hogy a projekt keretében a kötelezően megvalósítandó tevékenység mellett legalább 1 db választható, önállóan nem támogatható tevékenység megvalósítása szükséges.
3. Megvalósítási és fenntartási idő
A projekt fizikai befejezésére a projekt megkezdését, vagy amennyiben a projekt a Támogatói Okirat hatályba lépéséig nem kezdődött meg, a Támogatói Okirat hatályba lépését követően legfeljebb 24 hónap áll rendelkezésre.
A támogatást igénylő fenntartási jelentéstételi kötelezettsége a projekt fizikai befejezésétől indul meg és a projektmegvalósítás befejezésétől számított három évig tart.
4. Támogatást igénylők köre
Jelen Felhívásra támogatási kérelmet nyújthatnak be azon mikro-, kis-, és középvállalkozások:
-
amelyek rendelkeznek legalább 1 lezárt, teljes (365 napot jelentő) üzleti évvel
-
amelyek éves átlagos statisztikai állományi létszáma a támogatási kérelem benyújtását megelőző legutolsó lezárt, teljes üzleti évben legalább 3 fő volt,
-
amelyek Magyarország területén székhellyel rendelkező kettős könyvvitelt vezető gazdasági társaságok, egyéni cégek, vagy az Európai Gazdasági Térség területén székhellyel és Magyarországon fiókteleppel rendelkező kettős könyvvitelt vezető gazdasági társaságok fióktelepei,
-
amelyek nem tartoznak a KATA hatálya alá.
-
A TEÁOR’08 01.11-09.90; 10.11-11.07, 12.00, 19.10-20, 24.10, 30.11-12 és 33.11-20 kód szerinti tevékenységekkel kapcsolatos beruházások NEM támogatottak!
-
Jelen projekt keretében a támogatást igénylő 651/2014/EU rendelet 1. számú melléklete alapján meghatározott partner vagy kapcsolt vállalkozása is jogosult támogatási kérelem benyújtására. Felhívjuk figyelmét, hogy a támogatást igénylő és partner vagy kapcsolt vállalkozása kizárólag eltérő benyújtási szakaszban nyújthatja be eltérő projekttartalmú támogatási kérelmét!
5. A támogatás mértéke, összege
A projekt elszámolható összköltségének maximális összegét a támogatást igénylő vállalkozás benyújtást megelőző legutolsó lezárt, teljes üzleti év átlagos statisztikai állományi létszáma határozza meg, az alábbiak szerint:
Az előleg mértéke 100% lehet.
A maximális támogatási intenzitások az alábbiak szerint alakulnak:
Az Európai Unióval elszámolható költségek legalább 25 %-át igazolt saját forrásból kell fedezni, ha a regionális beruházási támogatás állami támogatási kategóriába esik. Saját forrásnak a kedvezményezett által a projekthez igénybevett állami támogatást, valamint az Európai Unió intézményei, ügynökségei, közös vállalkozásai vagy más szervei által központilag kezelt, a tagállam ellenőrzése alá sem közvetlenül, sem közvetve nem tartozó uniós finanszírozást nem tartalmazó forrás minősül.
Eredményesség mérés információi
Az elszámolásokban elfogadott VT VNT-vé való átfordulásának mértéke egyenlő a fenti táblázat alapján elért százalékponttal.
6. Az elszámolható költségek köre
- Új eszközök, gépek beszerzése és a kapcsolódó gyártási licenc, gyártási know-how
- Egyenként minimum nettó 200.000 Ft értékű új hardver beszerzése
- Megújuló energiaforrást hasznosító technológiák alkalmazásához kapcsolódó új eszközök beszerzésének költsége
- infrastrukturális beruházások költsége
- Szoftverek beszerzése
- Szakmai tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatások költségei
- Képzéshez kapcsolódó költségek
- Egyéb szakértői szolgáltatási költségek
A támogatást igénylő csak a bejegyzett székhelyén, telephelyén vagy fióktelepén valósíthatja meg fejlesztését. A megvalósulási helyszínnek a támogatási kérelem benyújtását megelőző 60. napnál korábban kell a támogatást igénylő székhelyeként, telephelyeként vagy fióktelepeként bejegyzésre kerülnie, továbbá a támogatási kérelem benyújtásától alkalmasnak kell lennie a projekt megvalósítására.
Benyújtási időszak: 2021. július 12-19 között.
A pályázatok benyújtása folyamatos, de a sikeres pályázás érdekében javasolt a pályázati benyújtási kezdőnapon beadni a pályázatokat!
Amennyiben bármilyen kérdésük merül fel, vagy ötlettel és elképzeléssel rendelkeznek a fenti pályázati kiírások kapcsán, keressék bizalommal kollégánkat az alábbi elérhetőségeken:
Horváth Krisztián
telefon: 06 (20) 954 15 45
e-mail: horvath.krisztian@palyazatakademia.hu
www.palyazatakademia.hu